پرسش مهر ریاست جمهوری محترم

پرسش مهر ریاست جمهوری محترم سال 97-96
مشخصات بلاگ
پرسش مهر ریاست جمهوری محترم

سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال بر همگان مبارک باد.
هدف از ایجاد این وبلاگ پاسخ به پرسش مهر 96 ریاست محترم جمهور است. امید است مطالب این وبلاگ مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

اغلب افرادی که دارای اختلال شخصیتی هستند، گاهی اوقات به "اختلال ذاتی" دچار می‌شوند. زیرا، اغلب گمان می‌کنند که هیچ‌گونه اختلال و ناراحتی ندارند.

 آنها فکر می‌کنند که "من همینم که هستم"، یا "این حالت و وضعیتی است که من همیشه دارم". اصرار بر حفظ خصوصیات و ذات خود، باعث می‌شود آنها در این وضعیت باقی بمانند. در این‌جا، گام‌هایی برای چگونگی برخورد با این گونه افراد که گاهی غیرقابل تحمل هستند، ارایه می‌شود:


گام اول: وجود افراد غیرقابل تحمل را بپذیرید؛ چون سرانجام، با آنها روبه‌رو خواهید شد.


اولین گام، روبه‌رو شدن با واقعیت و پذیرفتن آن است. اگر فکر می‌کنید ممکن است به فردی غیرقابل تحمل برخورد کنید و با او در ارتباط قرار گیرید، این واقعیت را بپذیرید.


گام دوم: بدانید که بعضی از افراد به راحتی، سازگار و موافق نیستند.


گاهی اوقات، ممکن است فردی با اشخاص دیگر تفاهم داشته باشد و کنار بیاید، اما در برخورد با شما، فردی غیرقابل تحمل باشد و از او بشنوید که "افراد دیگر مرا دوست دارند". در حقیقت او می‌کوشد تا ‌تقصیر را به گردن شما بیندازد. مهم نیست که این فرد، با دیگران چگونه ارتباط برقرار می‌کند، واقعیت این است که ارتباط متقابل شما بسیار بد و ناخوشایند است. به خاطر داشته باشید که سرزنش کردن و گناه را بر گردن دیگران انداختن، هرگز اصل و واقعیت را تغییر نخواهد داد.


گام سوم: بدانید که مقصر شما نیستید.


تصور این که افراد غیرقابل تحمل، در سرزنش کردن و گناه را بر گردن دیگران انداختن، مهارت دارند، سخت و دشوار است. اگر با فردی غیرقابل تحمل در ارتباط هستید، احتمالا او به شما می‌گوید که رخ دادن هر چیز ممکن و قابل تصور، تقصیر شماست، اما این‌طور نیست، زیرا بنا بر این ضرب‌المثل، "هر دعوا، دو طرف دارد". هر قدر این افراد، شما را بیشتر سرزنش کنند، به همان نسبت، خودشان را بیشتر مقصر نشان می‌دهند. اما بهتر است شما آنها را سرزنش نکنید زیرا سرزنش کردن و گناه را بر گردن دیگران انداختن، کار افراد غیرقابل تحمل است و آنها این کار را به خوبی انجام می‌دهند. در عوض، به او بگویید: اگر مسوولیت خطاها و اشتباهات خود را بپذیرید و سعی در اصلاح کارهای خود، داشته باشید، در این صورت، احتمالا مقصر نیستید. به یاد داشته باشید که افراد غیرقابل تحمل بر این باورند که "هیچ‌گونه کار خطا و اشتباهی انجام نمی‌دهند."


گام چهارم: خشم افراد غیرقابل تحمل را مهار کنید.


آرامشتان را حفظ کنید و به سوی آنها کلمات خشونت‌آمیز پرتاب نکنید. گریه هم نکنید، زیرا این کار، باعث برانگیختن این افراد می‌شود تا رفتار و حرکات مشکل‌آفرین خود را ادامه دهند. سعی کنید از این حرکات و رفتارشان چشم‌پوشی کرده و آنها را نادیده بگیرید. بکوشید تا نگاه خود را به سمت دیگری منحرف سازید و یا صحبت دیگری با موضوع کاملا متفاوتی را آغاز کنید. موردی را پیدا کنید تا بتوانید در خصوص آن، با این افراد موافقت کنید و هم‌عقیده شوید و یا به تحسین آنها بپردازید. تحت هیچ شرایطی، آنها را در سرزنش کردن همراهی نکنید. با آنها زشت و ناخوشایند صحبت نکنید، زیرا در آن صورت، شما نیز به سطح آنها تنزل خواهید کرد. به صحبت‌هایتان، جمله مثبتی اضافه کنید. هر کاری که انجام می‌دهید، فقط آرامش خود را حفظ کنید.


گام پنجم: واقف باشید که نمی‌توانید با افراد غیرقابل تحمل، همان‌طور که با افراد دیگر برخورد دارید، رفتار کنید.


در بعضی از موارد، لازم است که با افراد غیرقابل تحمل مثل یک کودک رفتار شود. امیدوار نباشید که با این افراد گفت‌وگویی معقول و منطقی داشته باشید. به یاد بیاورید آخرین باری را که سعی کردید با این فرد، بحثی مودبانه داشته باشید، چه اتفاقی افتاد؟ ممکن است هر گونه کوششی در این زمینه به سرزنش شدن شما ختم شود. پس تصمیم بگیرید که کوبیدن سر خود را به دیواری آجری کنار بگذارید.


گام ششم: از عزت نفس خود، دفاع کنید.


اگر با فردی ارتباط دارید که سعی می‌کند از شما تصویر بدی ایجاد کند، در این صورت، باید گام‌های مؤثری جهت حفظ و تداوم تصویر مثبتی از خود، بردارید. به خود، یادآوری کنید که عقیده این فرد، حتما حقیقت نیست. اغلب اوقات، افراد غیرقابل تحمل، دارای "حس مبارزه‌طلبی" هستند. اگر حملات آنها بی‌پایه و اساس است، آن را فراموش کرده و از ذهن خود بیرون کنید. شما هیچ‌گاه، نمی‌توانید به آن حدی که این فرد تمایل دارد شما بد بودن خود را باور کنید، بد باشید. با این وجود، از خود به شدت دفاع نکنید. این کار، تنها، فرد غیرقابل تحمل را خشمگین‌تر می‌سازد.


گام هفتم: مراقب خشم و عصبانیت خود باشید.


این واقعیت را در نظر بگیرید که خشم و عصبانیت شما، هدیه ای گرانبها برای فرد غیرقابل تحمل است. در هنگام عصبانیت، هر کاری که انجام می‌دهید و هر چیزی می‌گویید، مرتبا بر ضد شما به کار برده خواهد شد. افراد غیرقابل تحمل، از حافظه خوبی برخوردارند، و از فهرست کاملی از شکایت‌های مربوط به دوران گذشته علیه شما استفاده خواهند کرد. پنج سال دیگر، ممکن است شما سخنی در مورد عکس‌العملی که امروز از خود بروز داده‌اید، بشنوید. افراد غیرقابل تحمل، از هر فرصتی برای انداختن تقصیر و گناه بر گردن دیگران استفاده می‌کنند.


گام هشتم: از خودتان دفاع نکنید.


شما نمی‌توانید بر این افراد پیروز شوید، چون در ذهنشان منبع تمام گناه‌ها و رفتارهای نادرست شما هستید و هر آنچه که بگویید، باعث می‌شود که آنها شما را در آن ماجرا، مقصر اصلی بدانند. در این خصوص، نظر شما، از هیچ اهمیت و اعتباری، برخوردار نیست.


گام نهم: بدانید که سرانجام باید راه شما و فرد غیرقابل تحمل، از یکدیگر جدا شود.


حتی اگر افراد غیرقابل تحمل دوست، رییس، والدین و یا حتی همسر شما باشند، سرانجام، زمان جدایی از آنها، فرا خواهد رسید. حفظ ارتباط با فردی غیرقابل تحمل، واقعا غیرممکن است. پس بهتر است ابتدا در ذهن و فکر خود او را رها کنید. و سپس از لحاظ فیزیکی، از او دور شوید.


گام دهم: اجازه ندهید فرد غیرقابل تحمل، از شما فردی مشابه خودش بسازد.


اگر مراقب نباشید، ممکن است زمانی متوجه شوید که تمام حرکات و رفتار فرد غیرقابل تحمل را تکرار می‌کنید، بدون این‌که خودتان بخواهید.


گام یازدهم: مدیر و مسوول باشید.


تا قبل از این‌که ارتباط شما با فرد غیرقابل تحمل، پایان یابد، وظیفه شما، کنترل و مهار کردن اوست، تا صدمه کمتری به شما وارد کند. به عنوان یک مدیر و مسوول، بهترین چاره، سکوت کردن است.


افراد غیرقابل تحمل، به دلیل و منطق توجهی نمی‌کنند. آنها نمی‌توانند این کار را انجام دهند و حتی اگر هم بتوانند، نمی‌خواهند. شما نمی‌توانید به این افراد بگویید که آنها هم در قبال مسایل و مشکلات پیش‌آمده، مسوولیتی دارند. آنها نقطه‌ضعف‌ها و معایب خود را نمی‌پذیرند و اگر هم بپذیرند، هرگز سعی در اصلاح و بهبود آنها نخواهند کرد. شما باید بتوانید آنها را بدون سرزنش کردن و بدون عصبانیت، کنترل کنید. گفتن این مطلب، به مراتب، ساده‌تر از عمل کردن به آن است، اما با گذشت زمان، مدیر بهتری خواهید شد.


گام دوازدهم: افراد غیرقابل تحمل، درگیر مقصر جلوه دادن دیگران هستند.


اگر فردی که از نظر شما غیرقابل تحمل است، نگاهی به این متن بیندازد، از نظر او ، این نوشته شرح‌حال کامل شماست. معایب و نقطه‌ضعف‌های فرد غیرقابل تحمل، همیشه به شما نسبت داده خواهد شد. در فکر و ذهن فرد غیرقابل تحمل، در هر موردی شما مقصر هستید! و برای به اثبات رساندن این مساله، کلی دلیل و استدلال می‌آورند.


گام سیزدهم: بر خلاف افراد غیرقابل تحمل باشید، یعنی فردی محبوب و قابل قبول.


زندگی خود را بر مبنای صبر و بردباری، تواضع و فروتنی و محبت و مهربانی بنا کنید. زیرا اینها، صفاتی هستند که افراد غیرقابل تحمل از آنها برخوردار نیستند. همه ما، تحت‌تاثیر افرادی هستیم که در پیرامون ما قرار دارند، آنها نباید همیشه کامل و ایده‌آل باشند و همین‌طور شما. به دیگران احترام بگذارید، و اگر از جانب دیگران مورد احترام قرار نمی‌گیرید، این مشکل مربوط به آنهاست. دیگران را درک کنید تا دیگران نیز شما را درک کنند.


مترجم: افسون بدر

منبع: موفقیت _ www.wikihow.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۸
Mr.Najafi

پرسش مهر69

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی