پرسش مهر ریاست جمهوری محترم

پرسش مهر ریاست جمهوری محترم سال 97-96
مشخصات بلاگ
پرسش مهر ریاست جمهوری محترم

سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال بر همگان مبارک باد.
هدف از ایجاد این وبلاگ پاسخ به پرسش مهر 96 ریاست محترم جمهور است. امید است مطالب این وبلاگ مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷ ق.ظ

خوش اخلاقی با افرادی که آزارتان می‌دهند

۱. مثبت‌اندیش باشید


با جهت دادن مکالمه به سمت مثبت، خوش اخلاقی خود را نشان دهید.


حتی اگر در کنار فردی منفی‌باف هستید که باعث اذیت شما می‌شود، سعی کنید مکالمه را به سمت مثبت هدایت کنید. مثلا اگر بحث در مورد هم‌کلاسی بداخلاق‌تان است، تلاش کنید تا در مورد مسائل خوب در زندگی مثل هوای آفتابی، تعطیلات پیش رو، یا تفریحات پس از مدرسه گفتگو کنید. به طرف مقابل موضوعات شاد پیشنهاد دهید تا بیشتر فردی خوش اخلاق به نظر برسید.


۲. طوری با دیگران رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند

قانون طلایی این است که اگر با دیگران خوب برخورد کنید آنها نیز برخورد خوبی با شما خواهند داشت و اگر برخوردتان بد باشد، آنها فکر می‌کنند فردی بدذات هستید و از شما دوری می‌کنند. با این حال ممکن است در کنار فردی قرار بگیرید که رفتار بدی با شما دارد. آیا باید شما هم خود را در سطح او پایین بیاورید؟ قطعا نه. بالعکس، باید فرد را غرق مهربانی کنید و از آن موقعیت به هر نحوی که می‌توانید خارج شوید.


البته این کار اصلا به این معنا نیست که بگذارید فرد بی‌ادب به رفتار زشت خود با شما ادامه دهد؛ باید به شکل مؤدبانه و با احترام برخورد کنید که فرد متوجه رفتار نامناسبش شود.


۳. از موضوعات حساس دوری کنید

اگر در کنار فردی قرار گرفته‌اید که معمولا با هم کنار نمی‌آیید، از موضوعاتی که باعث ناراحتی طرف مقابل یا حتی اذیت خودتان می‌شود، بپرهیزید. سعی کنید در مورد موضوعات خنثی و مؤدبانه مثل سلامتی خودتان، آب و هوا یا مدرسه و هر چیز دیگر صحبت کنید. وقتی از موضوعات حساسیت‌برانگیز یا جنجالی دور باشید، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. اگر می‌خواهید خوش اخلاق باشید، نباید با حرف‌ها و کارهای‌تان فرد مقابل را اذیت کنید و کاری نکنید که وی بتواند شما را ناراحت کند.


وقتی در چنین مکالمه‌ای قرار می‌گیرید تلاش کنید تا وجه اشتراکی با طرف مقابل مثل تیم ورزشی مورد علاقه‌تان یا شهر محل تولد‌تان پیدا کنید. ممکن است متعجب شوید که تا چه حد بین شما دو نفر موارد مشترک وجود دارد.

۴. در صورت لزوم محل را ترک کنید


گاهی برای خوش اخلاقی باید محیط را ترک کرد.


گاهی بهترین کار برای خوش اخلاق ماندن این است که خداحافظی کنید. یاد بگیرید که موقعیت‌ها را خودتان انتخاب کنید و اگر می‌توانید از مصاحبت با فردی که باعث آزارتان می‌شود، اجتناب کنید. اگر مجبور هستید دائما با آن فرد برخورد کنید (مثل همکارتان)، به یاد داشته باشید که حرف نزدن بهتر از گفتن چیزی نادرست و بد است. اگر متوجه شدید که بحث داغ شده و ممکن است چیزی بگویید که بعدا پشیمان شوید، محل را ترک کنید.


خارج شدن در زمان مناسب شما را فردی ترسو نشان نمی دهد، بلکه باعث می‌شود در تشخیص اینکه چه زمانی چه چیزی بیهوده است، ماهر شوید.


۵. سعی کنید مسائل را از نگاه دیگران ببینید

ممکن است متوجه شوید که خوش اخلاقی با یک نفر برای‌تان سخت است چراکه احساس می‌کنید کاملا با هم تفاوت دارید و نمی‌توانید با او کنار بیایید. اما اگر زمانی را به فکر کردن در مورد پیشینه‌ی فرد اختصاص دهید، شاید طرز فکر و تمایلات طرف مقابل را بهتر بفهمید. اگرچه شاید حتی با بهتر شناختن این فرد، وی هیچ وقت به بهترین دوست‌تان تبدیل نشود، اما حداقل خوش اخلاقی با او راحت‌تر خواهد بود.


برای مثال، شاید فکر کنید که یک نفر واقعا بدجنس است اما اگر متوجه شوید که والدینش در کودکی با وی رفتار خوبی نداشته‌اند و شرایط زندگی‌اش باعث به وجود آمدن چنین اخلاقی در او شده‌ است، به شما کمک می‌کند تا احساس همدردی بیشتری با او داشته باشید.


۶. جو را آرام نگه دارید

اگر مجبور هستید زمان را با کسی بگذرانید که باعث اذیت‌تان می‌شود، سعی کنید خنده‌رو، بامزه یا حتی بی‌خیال باشید تا تنش بین‌تان کم شود. خودتان را بیش از حد جدی نگیرید و در بحث‌ها عمیق نشوید. فقط سعی کنید همه چیز خوب و راحت باشد، اینگونه کنار آمدن با طرف مقابل راحت‌تر است. اگر در مورد موضوعات جدی با فردی که دوستش ندارید صحبت کنید، احتمال اینکه برخورد نامناسبی انجام می‌دهید، بیشتر می‌شود.

منبع : wikihow

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۵
Mr.Najafi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی